24
REGISTRES DU BUREAU
[l572]
LI. — Pour lxvhm v° livres de rente. [Mandemens aux Conseillers de la Ville.]
12 septembre 1572. (Fol. 19 r°.)
«Monsieur le premier President, plaise vous trou­ver demain, à une attendant deux heures derellevée, en l'Hostel de ceste Ville, pour adviser sur les Lettres du Roy, touchant la somme de soixante sept mil cinq cens livres de rente demandez par Sa Majesté à lad. Ville sur l'assignation declairee esd. Lettres : vous priant ny voulloir faillir.
"Faict au Bureau, le xume jour de Septembre m vc lvxii.
«Les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris, "Tous vostres.n
Pareilz Mandemens ont esté faictz et envoiez à tous les autres Conseillers de,ceste Ville.
Suivant lesquelz Mandemens auroit esté faitte Assemblée comme il s'ensuict.
LII.— Idem. [Assemblée pour les lxvii" v° livres de rente.]
i3 septembre 1572. (Fol. 19 r°.)
Du Samedy xnirao jour de Septembre m v° lxs».
En Assemblée le jour d'huy faitte, au Bureau de l'Hostel de la Ville de Paris, de Messieurs les Prevost des Marchans et Eschevins, et Conseillers de lad. Ville, pour adviser sur les Lettres du Roy louchant la somme de soixante sept mil cinq cens livres de rente demandez par Sa Majesté à lad. Ville, sur l'assignation declairee esd. Lettres, sont comparuz Messieurs :
Le president Charron, Prevost des Marchans;
Le Clerc,
de Chomedey,
de Cressé,
Conseillers.
de Paillart,
Huault,
Abbelly,
Vivien,
Sur quoy, la matiere mise en deliberation et lec-turre faitte de la procuration du Roy pour faire vente à lad. Ville de lad. somme de soixante sept mil cinq cens livres, données à Paris le xxixme jour d'Aoust dernier'1', a esté conclud, advisé et deliberé :
Attendu que lesdittes Lettres ne sont adressans à laditte Ville, ne autres Lettres de Sa Majesté pour passer le contract de laditte constitution, que l'on ne peult quant à present accorder l'ouverture du Bureau d'icelle Ville pour le recouvrement de lad. somme de Lxvnm v° livres, en vertu desdittes Lettres de procuration seullement.
Lescaloppier,
Eschevins ;
de Bragelongne, Danès,
Le Lievre,
Sanguyn,            J Conseillers.
Marcel,               )
LUI. — Deffense de fere tort à ceulx de la nouvelle Religion.
17 septembre 1572. (Fol. 19 v°.)
«Le Roy, desirant que toutes choses puissent de­meurer en repos en ceste ville et en tout son Roiaume, et que les émotions et executions qui se sont faittes sur ceulx de la Religion nouvelle par le peuple à l'occasion de la conspiration faitte par le
feu Admirai et ses adherans contre Sa Majesté et son Estat, cessent, Saditte Majesté declaire qu'elle ne veult ny n'entend, mais deffend trés expressement et sur peyne de la vie, à tous Cappitaines et autres quelz qu'ilz soient, d'offencer aucuns de laditte nou-
(') La teneur de ces Lettres n'a pas été rapportée au Registre. L'aliénation de cette somme de 67,500 livres de rente avait pour but de constituer la dot de Marguerite de France, épouse de Henri de Navarre ; sur quoi voyez pages 7 et 8, art. VI à X, et page 2 5, art. LIV.